Vad vill jag med livet? Egentligen?

2012-04-24, 19:32:00 / Kategori: Åsikter/Synpunkter
Ja ni, den frågan har jag ställt till mig själv flera gånger. Har inget svar på det, vill inte fokusera och planera hur jag ska göra och vara med livet. Sålänge jag är lycklig och det är de jag vill fokusera på!
Men hur ska jag göra efter studenten då? Vad händer med mig när jag lämnat skolan och startar ett nytt kapitel i livet?

Har ju sökt sommarjobb på Gävle sjukhus, hoppas verkligen jag får jobb där. Efter sommaren vill jag OTROLIGT gärna sticka iväg någonstans och jobba under hösten, har sökt mycket i Tromsö (Norge) och har kollat upp lite i Miami (USA). London skulle funka med, finns många ställen jag skulle tänkas vara. Att välja ett land inom EU att jobba i rekommenderar många får att underlätta alla procedurer som skulle krävas om jag ex. åkte till USA?
Det är ju bekvämare att stanna kvar och jobba här, men varför inte verkligen satsa på att dra iväg och uppleva minnen medans man kan? Är trots allt inte bunden till nått här. Har inge jobb, partner, bostad, djur etc...
VAD ÄR DET DÅ SOM HINDRAR MIG? Pengar eller? Nja pengar har aldrig varit problem för mig, tro inte nu att jag är bortskämd. Den som spar han har! ;)

Och sen då? När jag kommit tillbaka från USA i vinter lagom till julen? Vad händer då? Det är där jag har satt stopp för allt tänkande, vill inte veta vad som händer då. Blir jag forever alone? Lyckligt gift? Nejdå så långt tänker jag inte gå haha!
Jag hoppas verkligen jag kan hitta en partner, att älska och bli älskad. En känsla som jag aldrig känt (Om man räknar bort familjen). Blir så avis på alla andra när dom strosar runt lyckliga och flyger på rosa fluffiga moln genom vardagen. Men är jag olycklig nudå? Nej aboslut inte! Jag mår jättebra trots ensamheten, har jättebra vänner och klasskamrate, som jag snart kommer få lämna ='(
Stor familj och släkt har jag med här i Gårdskär, finns inte mycket att klaga om man satt i mina kläder. Det är alltid så att man har tur i det ena och otur i det andra, så pengar verkar vara min grejj?

Men om jag nu hittar kärleken, vem blir den lycklige? Boy or girl? Vad vet jag och jag bryr mig inte heller, jag blir förälskad i personen, inte könet. Som många inte kan förstå. Jag bryr mig inte om det hänger något där nere eller om det är ett stort svart hål, förstått????

Nog pratat för det är säkert ingen som orkade läsa såhär långt ;)



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
bloglovin
Martin Bejerfjord

Skapa en profillänk