Vannballong

2017-09-19, 20:49:54 / Kategori: Tolvans Vardag

Hei fra Sogn og Fjordane!

Nu har spenderat en hel lååång vecka här i vackra Norge. Fortsatt blandade känslor kring denna upplevelse, inte förstått att jag verkligen befinner mig här och bor som jag gör typ surreallistiskt.
Blev klar med introduktionen på Fredagen och hade sen ledig helg, vädret visade på Lördagen strålande sol och 17+. Bestämde för att utmana mig själv vilket jag gjorde med råge, kämpade mig upp för Torgierssletta och fick en sån otroligt vacker syn över fjorden och landskapet från fjälltoppen! Vandringen upp var nog ett av det jobbigaste jag gjort, led och pina mig upp steg för steg. Stigen gick spikrak upp och lera och stenigt överallt. Tillslut några timmar senare med dygnblöta skor nådda jag toppen och tappade hakan. Vilade ett tag och bars njöt innan jag vandrade vidare runt på toppen. Tagit en massa vackra bilder som ni får se när jag är i Sverige och kan lägga över bilderna.
Tog mig ner sen och vilade resten av dagen, såg på gångmätare att jag vandrat 11km i de förhållandena. Imponerad över mig själv! :)

På Söndagen sedan blev en vilodag och krafterna var utpumpade, hittade en fästing som bitit sig fast på benet. Röd och öm än idag så håller noga koll på förändringar i måendet, är vaccinerad mot hjärninflammation så det känns trygg iaf.
Senare på kvällen knackade det på dörren och några svenskor var pratsugna så vi snackade i 2 timmar innan jag var tvungen att sova inför morgondagen. Skrattade mycket åt alla deras historier och upplevelser det varit med om vi arbete här. Så nu vet jag att mycket konstigheter väntas haha

Igår Måndag var jag återigen på arbetet, saknar motivation trots allt men har svårt att vara positiv. Inge synd om mig egentligen så bara att låta mig muttra i min ensamhet haha.
Jobbade med en ordinarie personal som varit där i 10 år, och tror ni inte att denna person inte hade delegering?! Blev förvånad och hon hade avsagt sig den för länge sen, precis som jag läst förr att Norrmännen är rädd för att arbeta.
Roliga var att direkt ringde hon sjuksköterskan som fick komma och ge mig delegering, jag har inga problem med de men komiskt att jag fick det efter två arbetspass och nykomling i Norge. Kom fram sen att det är flera av personalen som saknar delegering :P

Idag jobbade jag också, med samma kvinna. Gick smidigare nu när jag är mer varm i kläderna och kan visa vad jag går för. Måste ju ändå leva upp till det goda rykte vi Svenskar har ;)
Vid skiftbyte fick jag träffa på ytterligare en Svenska (Nr 3), väldigt pratglad och skönt att kunna föra en djupare konversation som varit svårt med Norskan.

Nu väntas en dags ledighet innan arbete resten av veckan, bråkar för fullt med bemanningsföretaget som vill skicka tillbaka mig hit efter min semester som börjar nästa vecka. Jag är inte sugen på det och tjatar om att bli flyttade till Nordligare delen som min vision och dröm varit sen många år tillbaka, det finns jobb och uppdrag där som jag vet och det gäller att övertala nu bara :P
Saknar vännerna/familjen/släkten mycket men bara att bita ihop <3

Ha de!




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
bloglovin
Martin Bejerfjord

Skapa en profillänk