Sørbø

2017-09-14, 19:28:22 / Kategori: Tolvans Vardag

Hei!

Nu har jag kommit in allt mer i den Norska vardagen, fortfarande svårt att ta in allt som händer och sker. Har förstått dialekten väldigt bra och jag tänker alltmer på Norska, det är de muntliga som ligger efter och jag behöver träna mycket på.

Har inte tröttnat på min utsikt när jag ligger i soffan och blickar ut över balkongen och ser den vackra fjorden och Lihesten (ett fjäll), förhoppningsvis är jag ledig i helgen och det ska bli soligt, tänker jag bestiga en fjälltopp om kroppen tillåter. Har träningsvärk från topp till tå efter all promenad upp och ner, burit en massa tunga kassar då jag lär gå 5 km för att få mat på bordet, sen har jag värk i mage och rygg efter olika övningar :P

Trodde jag skulle få jobba på ett boende som det står i min beställning men det blev visst som personlig assistent, helt okej men väldigt mycket lugnare än de jag är van med. Med tanke på lönen jag får och jag slipper va helt slut efter jobbet borde jag vara tacksam! Blir så när jag är bortskämd med super stress och dålig lön, inte van med bra villkor haha ;D

Har svårt att hänga med vad som händer hemma i Sverige, Wifi är dåligt och jag kan inte titta på nå Svenska program förutom på Tv3 Play. Så det får bli Hollywood fruar och Paradise hotel. Började även följa Skam via NRK tv, märker att deras dialekt är lättare att förstå.

Har två veckor kvar innan jag reser hem snabbt och sen vidare till värmen, nu ska jag chilla vidare i soffan och njuta av solnedgången :)




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
bloglovin
Martin Bejerfjord

Skapa en profillänk