A New Beginning

2017-09-13, 09:39:05 / Kategori: Tolvans Vardag

Gomorron!

Vilka intensiva dagar det har varit fram tills nu, igår började resan äntligen mot Norge till Hyllestad.
Fick först ta tåg till Arlanda och sen flyga med Finnish airways till Bergen. Tog bara en timme och gick fort. På plats sen skulle jag lyckas ta mig in mot stan och leta på ett skattekontor, fick beskrivning att ta buss och säga till chauffören vart jag skulle. Lät inge kul de men fick syn på ett pendeltåg utanför flygplatsen och tur var väl det för den gick förbi precis utanför skattekontoret. Allt flöt på bra där inne hos myndigheten och jag inväntar nu mitt Norska personnummer :)
Dock drygt att släpa med sig en 30kg tung resväska+handbagage...
Fanns ett köpcentrum utanför sen gick in i, magen kurrade nu när jag kunde slappna av och det värsta var överstöka!
Hitta på Burger king och käka snabbt sen skulle jag lyckas ta mig ner till hamnen. Enligt kartan var det 2 km och jag borde väl tagit bussen ner med tanke på all packning. Snål som jag är och hade 2 timmar på mig kände jag hellre för att gå ner i lugn och ro. Trötta armar senare kom jag ner och köpte biljett mot Rysjedalsvika. Ca 1,5 timme senare åkte båten äntligen och det var så vackert att skåda kusten norrut! ^_^
Det tog 2 timmar innan jag anlände den lilla kajjen och en vänlig själ väntade på mig där som skulle skjutsa mig till min lägenhet, en äldre trevlig dam som var ägarinnan.

Snäll som hon var stannade hon utanför en liten matbutik så jag kunde fylla på kylskåpet, var stressad och trött så det vart gott och blandat och inte mycket mat att kunna tillaga ändå haha.

Lägenheten är liten och helt okej, kunde vart mycket värre. Skriver och visar detaljer senare. Nu ska jag äta frukost och njuta av en ledig dag, skönt att jag slapp bli inkastad direkt i arbete :)

Systemkameran är med men ni får kika på halvkassa mobilbilder istället




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
bloglovin
Martin Bejerfjord

Skapa en profillänk