Svar från frågestunden

2011-08-17, 12:20:00 / Kategori: Frågor/Tester/Tävlingar

noppar du ögonbrynen? X)

Svar: Nej det gör jag inte, dom ser noppade ut men ahr naturligt fina ögonbryn, inte ihopvuna som många andra ;)

du tar så fina bilder, får man hyra dig? :)

Svar: Tack! =) Javisst får man det. Maila mig om du vill veta mer:  [email protected]

Vart köpte du din kamera utrustning?
Svar:

Kameran - Clickok.se
75-300mm - Mediamarkt
50 1,8 - Siba
sen resten från scandinavianphoto.se

är du kär?
Svar: Nej, men gillar någon ;)

vart i gävle bor du?
Svar: Jag bor inte i gävle utan utanför gävle i en by som heter Gårdskär =)

trivs du i din klass? :)
Svar: Jaa jag trivs superbra, OP3A rules!!!!



tjänar du pengar på bloggen eller har du nått annat jobb?
Svar: Nej jag tjänar inte pengar på min blogg, kan göra det om jag vill men orkar inte med all reklam och så. Men förutom studiebidraget får jag pengar från Gefle Dagblad för att mina bilder visas där =)

vad är det pinsammaste du gjort i år? X)
Svar: Tror det var i vintras när jag klev in på bussen och ramlade framför alla ;P

har du gjort hela designen själv?
Svar: Nej nästan allt förutom någon länk och bakgrund =)

Hej! Jag har lite problem med objektiv val till min canon 550D, har standardobjektivet som följer med. Är nöjd med den men vill ha ett objektiv som man kan fota ansikten och folk med. hört att det fasta 50mm ska vara bra, stämmer de? :)
Svar: Hejsan. Ja jag kan rekommendera det fasta 50mm 1,8 eftersom jag själv har det, väldigt prisvärt med =) Men är du ute efter en bättre objektiv som är lite dyrare ska du köpa det fasta 50mm 1,4

Vad tycker du om min och Madelens blogg? :)
/Hannah http://sminkflickornas.blogg.se/

Svar: Den är helt okej, kikar ju in den ibland men som ni vet är det fotobloggar jag mest läser :P

Är du aldrig rädd för att träffa på en björn eller nått djur när du vandrar runt i skogarna? :P
Svar: Haha lite rädd är man väl, men det är ju såna djur man vill träffa på för att få bra bilder? Javet avd jag ska göra om jag träffar på en björn eller varg så jag är inte rädd =)

vart tog du den fina gröna bilden på bäcken? :D
otroligt vacker! du har talang :)

Svar: Den är tagen en bit från där jag bor, men jag fick följa bäcken en bit för att hitta rätta stället. Tack! =D

 

Du, vad har du för photoshop? vill ha ett jag med. laddade du ner dit gratis eller vad kostade det? :)
Svar: Jag har photoshop elements 8 för 800kr på mediamarkt =)



har du bögkompis? spelar inge roll om det är tjej/kille ;)
Jaa det har jag :P

jag har en canon 1000D och jag vill köpa en lite mer avancerad kameran. vilket rekommenderar du? :)

Svar: då tycker jag att du ska köpa en canon 60D, men vill du ha en kameran med bättre filmning så ska du ha canon 7D =)


är du helsvensk? tänkte om du var norsk för ditt efternamn låter de :P

Svar: Jaa jag är helsvensk. Mitt efternamn är påhittat av pappa och farbrorn så därför låter det norskt. Skulle igentligen heta andersson =)

hur mycket tar du för en normalstor tavla? sån där som du beställde nyligen utan ram? :)
Svar: Okej, det är en Canvastavla och jag tar ca 500kr för en normalstor tavla =)

varför kallas du för tolvan? :P
Svar: Ett smeknamn jag haft sedan jag var liten, svårt att förklara. Vet inte själv riktigt varför x)

hur fick du den fina skimrande gröna färgen på ditt öga i headern? :)
Svar: Målade lite grönt där, men väldigt svagt. Sen lag jag till mycket kontrast =)

Cola vs Pepsi?
Choklad vs Lösgodis?
Vinter vs Sommar?
Vår vs Höst?
Sverige vs Norge?
Rik men ensam vs Fattig men har vänner?
Förhållande med Tjej vs Förhållande med Kille? - (Går inte att avgöra)

Hejsan martin, jag undrar hur du fick sådär fint vitt i bakgrunden på din header? :)

Svar: Jag tog fotot så att jag hade solen bakom huvudet, då blev bakgrunden vit men ansiktet i skugga. Sen ljusade jag upp bilden bara så ansiktet framhävdes. Inge svårt alls =)


Och sen undrar jag med hur du får din meny, header och runt om inläggen att skina? :)
Svar: Du lägger in denna kod där du vill ha skimret:
-moz-box-shadow:0px 0px 30px #888;
box-shadow: 0px 0px 30px #888;

 




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
bloglovin
Martin Bejerfjord

Skapa en profillänk