vulkanutbrott+cyklon

2010-03-21, 14:11:03 / Kategori: Miljö & Vetenskap
det har varit ovanligt mycket katastrofer iår tycker jag. hade det varit 2012 så skulle jag vara väldigt orolig! x)
Jag är väldigt rädd att det kan hända något riktigt stor katastrof snart som kommer förstöra väldigt mycket.

Just nu så pågår det ett vulkanutbrott på Island. det hände ju det för ett tag sen men nu har dom lyckats evakurerat många så ingen har kommit till skada (än)


Usch Usch!!

Sen så är en stor cyklon påväg till norra australien. vi tycker ju att det stormar när det blåser upp mot 20 km/h.
Kan ni gissa hur starka vindarna är i cyklonen då?? Joo 170 km/h :O kan ni fattar hur j*vla stark vind det är!
jag undrar hur mycket den kommer förstora för allt som kommer i cyklonens väg flyger säkert bort?



Jag tror jag måste sluta skriva om katastrofer för jag mår fan psykisk dåligt!

.

Hanna

Martin jag blir fan rädd :'(



2010-03-21, 14:16:04



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
bloglovin
Martin Bejerfjord

Skapa en profillänk