Dagen

2011-03-08, 20:37:09 / Kategori: Skolan
Hello bitches, uppdateringen suger om dagarna. Är väl medveten om det och det är INGEN idé att hålla på tjata och påminna mig om det. Ni behöver inte heller säga hur dålig den är etc...Hur tror ni då jag blir mer sugen att fortsätta blogga när min dator är fixad?
Iaf, detta har hänt idag:
På morgonen hade jag omvårdnad, då snackar vi om hjärtsjukdomar och puls. Även två personer från kommunen pratade om jobb avtal och annat snack. På torsdag ska jag med sjukvårdsklassen till Akademiska sjukhuset i Uppsala för att kolla på en hjärtoperation, fattar ni hur kul det kommer bli?? ;) Kameran följer med då FAST det kommer inte bli fotande under själva operationen, det får jag inte göra...Men det kan va kul att fota innan och efter? Ska kanske stanna kvar med några kompisar efteråt för vi får sluta och då kan man lika bra stanna kvar och kika runt lite i uppsala.
Efter omvårdnad stod svenska på tur, där jobbar jag med nysvenska eller "invandrar svenska" med annat ord. Ganska kul och man har ju lite kunkskaper om det ;) Engelska hade jag sista lektionen och där kollar vi på en film om tyskland under hitlers tid. Fast det handlar inte om hitler eller sånt man sett från andra världskriget, utan från en familj som under den tiden. det är fokus på den yngsta barnet i familjen som är 8 år. Hans pappa är hemligt högt uppsatt soldat som ser till att judarna blir fängslade och dödade. En väldigt stark film som berör en! Men vet ej vad den heter x)

See yah



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
bloglovin
Martin Bejerfjord

Skapa en profillänk