Min viktresa

2017-06-13, 23:17:52 / Kategori: Tolvans Vardag

I samband med Biggest Loser finalen ikväll vill jag passa på att hylla och dissa min egna viktresa från lätt överviktig till undernärd. Jag vägde som minst och bilden till vänster är från förra våren. Tog en paus från bantande under sommaren-16 och sen till hösten tog jag tag i det igen, då sa kroppen ifrån och kollapsade. Äntligen kunde jag se vad jag utsatt mig för och hur jag skadat min hälsa. Allt blev i ett slags "Stand by" läge. Fick hjälp av min dåvarande chef och blev inskriven på Länsenheten för ätstörningar. Behandlingen kunde börja för att rensa bort hjärnspökena och besattheten att gå ner i vikt och aldrig vara nöjd.
Mitt självförtroende var bättre som "tjockare" än som smal faktiskt...

4 månader och +10kg senare skrev jag ut mig från kliniken, även om det var för tidigt behövde jag kämpa på egen hand och hitta tillbaka till mitt gamla jag.
Än har jag en daglig kamp men kämpar att hitta rätt väg i livet :)

Skriver detta för att uppmärksamma ett samhällsproblem som många fler en jag genomgår/genomgått och det är viktigt att öppna upp sig och våga prata om problemet.

Ha det gött och ta hand om er vänner där ute! :* <3




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
bloglovin
Martin Bejerfjord

Skapa en profillänk