Jädra arbetsförmedling...

2012-07-12, 15:24:56 / Kategori:

Jahapp idag var man på arbetsförmedlingen imorse för att snacka jobb, kom in dit med ett leende och kom ut arg. Vad beror det på? Joo jag hade en sån dålig handläggare som klagade mer än att uppmuntra... Hon tyckte antingen att jag skulle bli städare, rensa fisk, skala bananer eller flytta till kiruna?! Jag sa att jag ville till london och jobba där men då fick jag en snäsig kommentar tillbaka att det är "för tufft där för mig" -_- Inte tänker jag lyssna på henne, om jag vill till london tänker jag åka till london! Aja tänker glömma henne för ikväll är det utgång :D


Erika

Hej Tolvan!

Jag heter Erika och jobbar som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen. Vi prenumererar på blogginlägg som handlar om Arbetsförmedlingen. Trist att läsa om att du kände dig arg när du lämnade oss efter ditt besök. Kanske försökte min kollega så frön, väcka nya idéer hos dig, inom branscher och på orter där anställningsbehovet är mycket stort! Kanske lätt att få ett jobb där?

När du söker jobb i London kan du läsa mer om var du hittar jobb utomlands och hur du kan få hjälp i ditt jobbsökande, här:

http://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetssokande/Lediga-jobb/Jobba-utomlands/EU-EES-och-Schweiz-.html

Ett annat jättebra sätt få kontakt med arbetsgivare i England/Storbritannien är att leta här:

www.jobrapido.co.uk , med sökkordet – swedish

Ofta söker callcenter företag utomlands svensktalande ungdomar för anställning.

Visst vet du om att du även kan få hjälp av en arbetsförmedlare på helger och kvällar på telefon, e-post och chatt?

Arbetsförmedlingen Kundtjänst ringer du på telefonnummer 0771-416 416 och där har vi öppet kl 8.00-22.00 vardagar och kl 10.00-16.00 helger. Via vår hemsida (kontakt) kan du komma i kontakt med oss via e-post och chatt.

Önskar dig stort lycka till i ditt jobbsökande och tveka inte att höra av dig om du har några funderingar!

Med vänlig hälsning
Erika, arbetsförmedlare




2012-07-13, 10:39:26



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
bloglovin
Martin Bejerfjord

Skapa en profillänk