Kollat på Hjärtoperation (Varning för känsliga bilder)

2011-03-10, 18:19:55 / Kategori: Tolvans Vardag
Hallojsan, idag har jag varit på en hjärtoperation. Dock tänker jag inte säga vilket sjukhus eller vilken slags operation som utfördes pågrund av sekretess och patientens integritet!
Det var otroligt intressant att kolla på operationen och det vsr mycket häftigare och coolare än vad man trott! Det fick mig att inse att mitt val av arbete kommer bli mycket roligare ^^ Efter operationen drog jag, zena, anisa och frida ner och shoppade. Men eftersom vi hade lite stressigt för att hinna med tåget blev det inget köpt, vi funderar på att åka dit en annan dag efter skoltid så man kan njuta mer.
Jag lyckades få fota under operationen, fast inte på patienten direkt utan det fick bli på en stor tv skärm som filmade hela operationen, ni som är känsliga för bilder på hjärtat bör inte kolla på bilderna som kommer snart. Men tar lite bilderna på kompisarna först och sen så blir bilderna värre och värre så slutar ni titta om ni nu är så känsliga ;)


Haha anisa och zena lyckades somna under resan dit x)


Frida, anisa och zena försöker göra en cool pose. Anisa var den enda som fick till ett litet leende ;)


Meeeee


en blodådra tror jag


Klaff till hjärtat


Här höll dom på för fult med hjärtat och massa trådar som ni ser. Tur att bilderna inte blev superskarpa som man ser alla detaljer?


Här ser ni hjärtat tydligare, dom fick ha en sån där stålsak som trök revbenen åt sidan. Det absolut inte lika äckligt som man tror att det ska vara (Tycker iaf jag), Operationen var verkligen en upplevelse och hoppas jag får se många fler under min praktik på akuten!



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
bloglovin
Martin Bejerfjord

Skapa en profillänk