Såhär redigerade jag bilden i förra inlägget

2011-06-22, 17:54:00 / Kategori: Tolvan Tipsar
Många har tjatat om att jag ska visa hur jag redigerar mina bilder. Det tar bara någon enstaka minut och sen är det klart! Krävs inte mycket för att göra en bild fin, gillar inte att överredigera bilderna så dom blir fake. Naturligt är det bästa och låt bilderna tala för sig själva!



Börjar med att öppna upp bilden i Camera Raw i photoshop. Som ni ser är bilden lite suddigt av solljuset. Man ser inte mig så tydligt. Så det enda jag gör är att dra toningen lite till grön. Så bilden blir ett snäpp grönare. Lite exponering för att ljusa upp bilden. Eftersom bilden redan är ljus och så ljusar jag upp den ännu mer så blir det lite konstigt. Så jag lägger in lite svärta som mörkar ner bilden och gör den klarare och ger mer färg. Kunde ju ha låtit bli att först ljusa upp den för att sedan mörka ner den. Men jag vill ju ha skärpan och färgen så det blir bättre! Sen lägger jag på lite kontrast och klarhet.


Till sist så får man små retuschera lite bara och DONE! Spara bilden och sen äre klart :P



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
bloglovin
Martin Bejerfjord

Skapa en profillänk