Så redigerade jag "Rusty face" bilden

2011-07-09, 16:30:00 / Kategori: Design och Skapande
Satt länge med bilden, och jag orkar inte förklara i detalj hur jag gjorde. Men ska visa lite så ni kan pröva och få fram nått snyggt fast på ett annat sätt :)

Först måste man öppna de bilderna man vill använda. Jag tog en vanlig bild jag tog tidigare, sen en bild som ska föreställa "rost".


+


Först öppnade jag upp bilden på mig själv. Var tvungen att ljusa upp bilden på mig, tre gånger fast på lite olika sätt. Sen öppnar jag upp den rostiga bilden och lägger den över mig så den täcker hela bilden. Och det blev ju konstigt så då måste man sätta ihop det olika lagren. Sen är det bara finslipa och göra som man vill!



Här ser ni det olika lagren jag använde.

Saba§§

vilket program?



2011-07-09, 18:04:28 URL: http://tecorazon.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
bloglovin
Martin Bejerfjord

Skapa en profillänk