Den sällsynta VITA blåsippan

2011-04-24, 16:27:27 / Kategori: Naturbilder
Igår var jag ute och fotade en inte så vanliga blomma, har aldrig sett den förut och finns på väldigt få ställen. Precis som jag skrev i rubriken är det en Vit blåsippa, ingen vitsippa för den ser helt annorlundare ut. den vita blåsippan har vita blad istället för blå som en blåsippa. Formen är likadan, bara färgen som skiljer. Man kan jämnföra precis som hos människor. Finns ju vissa som föds som Albino, fattas pigment som gör att man får färg på huden. Samma gäller blommorna. Kul att just jag hittade på dom, trodde först itne att det kunde stämma men enligt mormor och morfar finns det en sån blom sort ;)



Ni ser at formen och utseende är likadant som hos en blåsippa fast den här har en annan färg. Så ni förstår att jag inte är knäpp på något sätt!


Och här har ni beviset, var tvungen att ta bild på blåsippa och vitsippa så ni ser likheterna och skillnaden!



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
bloglovin
Martin Bejerfjord

Skapa en profillänk