Så blir du en bättre bloggare!

2010-03-11, 20:16:59 / Kategori: Tolvan Tipsar


Många som vill bli stora bloggare. ganska svårt att nå toppen men jag tänkte ge er lite tips som man behöver ha för att bli en bättre bloggare!

- det första du bör tänka på är att ha bra uppdatering! jag har kravet på mig själv att skriva minst tre inlägg om dagen. men det skulle vara bra om man kunde hålla runt 5 inlägg/per dag.


- Försök skriva så mycket intressanta saker. skriv inte bara om din vardag utan bred ut dig lite och variera din skrivning! försök även att hitta på så mycket så din vardag inte blir tråkig och lika för varje dag.

- lägg ut mycket bilder. det är mycket roligare för läsarna att kolla på bilder än att läsa en lång text. som ni ser så använder jag mig av mer bilder och mindre text. men ta inte en massa bilder som ser lika ut.

- våga bjuda på dig själv! lägg inte bara ut dom finaste bilderna på dig eller annat. det blir roligare om man får se dom misslyckande och roliga bilderna.

- bli länkad av större bloggare. det blir ju svårt att lyckas få folk till just din blogg och då är det bra om du t.ex. skickar in en idolbild till någon större bloggare och så förhoppningsvis så visar den bloggare bilden och länken till din blogg.

- utveckla din blogg. det kan bli ganska långtråkigt om din blogg är samma under en lång period. förnya din blogg och kom med nya ideer. gör något som är typiskt dig! ett inlägg som är typiskt mig är "veckans sak du inte visste om mig".

- En snygg design gör mycket. ha inte en tråkig design med få färger. utan skaffa eller gör en egen design som får folk att stanna. en fin design gör faktisk mycket! var beredd på att betala en liten summa för att få en riktigt snygg design.

- ta inte den lätta vägen och provocera. då blir du bara hatad och du kommer ångra dig tillslut!
som ni ser så har kissie blivit snällare för alla företag dissade henne och hon fick en massa skit och var väldigt hatad. blondinbella är mycket kändare än henne trots att hon har hälften så få besökare som kissie.




kommer inte på några mer tips...

.



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
bloglovin
Martin Bejerfjord

Skapa en profillänk