Back to normal

2017-06-25, 14:41:57 / Kategori: Tolvans Vardag

Söndag och midsommarhelgen är över, händelserika dagar sen jag åkte ut till Gårdskär redan i Torsdags. Då umgicks jag med familjen och åt god mat och drack lite drinkar. Kl 20:40 fick jag ett samtal från vårat kära grannland Norge.

Myndigheten som sköter om "arbetstillstånd" eller hur jag ska kalla det för vårdpersonal ville ringa och gratulera att jag blivit godkänd och är nu välkommen att börja arbeta :D
Fick sedan förfrågan "Hur snabbt kan du komma hit?", dom hade även hand om Norges största rekryterings företag. Resa och bostad står dom för + en REJÄL lönehöjning jämfört med Humana. Så glad att jag fått flyt och kan nu påbörja en nystart i livet, är en lång resa innan allt är klart och jag kan sticka men nu ska jag kika på jobb för fullt!

Midsommarafton spenderades först nere vid slåttervallen och träffa massa folk och kika när det dansades. Hann även med att åka traktor runt byn, vädret mycket bättre än väntat!
Senare fortsatte firandet hos familjen Muhr och hade det supertrevlig med härliga människor, åt så jag storknade. Några drinkar senare bar det hemåt och förfestade med kompisarna innan vi drog vidare på fest med massa folk i byn.
Aldrig upplevt så mycket drama och bråk som denna fest, alla par tjaffsade vilket var synd men jag lyckades hålla mig undan. Kom hem runt 03:30 om jag minns rätt och sov gått, var inte full som tur är och jag slapp bakfylla på Lördagen.

Då fick det bli promenad nere i fiskehamnen och vi skulle bara ösa båten, träffade på släkt där och himlen öppnade sig så vi blev kvar och njöt av några glas vin och gott sällskap, efter det klarnade upp drog vi hem och gick sedan vidare till mormor och morfar där vi blev bjudna på supergod älgfilé. Drack några glas vin och drinkar, kvällen avslutades tidigt och jag siv gott inatt!

Idag har jag tagit det lugnt bara, ätit kalops och tittar på Friidrott. Åker strax hem till stan och i morgon väntas kvällsarbete :)




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
bloglovin
Martin Bejerfjord

Skapa en profillänk