Dramatiska bilder är bättre!

2010-10-21, 21:29:31 / Kategori: Naturbilder
Jag älskar att göra bilder läskiga och mer dramatiska. Det är enkelt att fixa när man väl kan och det passar perfekt nu när det bara är mörkt ute! Många har frågat mig hur jag gör mina mörka bilder så att dom får så bra nyanser. Orkar inte gå igenom detalj hur man gör utan man får helt enkelt pröva sig fram och mixa ihop olika funktioner =)
Tänkte visa er ett exempel som man enkelt kan göra bra:


Här är en helt naturlig bild jag tog på mig förut. Nu ska ni få se hur allt blir bättre med några enkla klick!


Samma bild, fast gjort bilden svartvit, sen ändrat ljuset + kontrasten bara. Visst vart den bättre?
Läskigt ;)

AMPELOS

jaa :D var där i juli, älskar allt typ..samos var sjukt mysigt och kusadasi i lööööve :D brukar åka till turkiet, så gillar allt.. det är detsamma överallt men tycker om att det var så stort och fräsht i kusadasi jämfört med andra ställen i turkiet ja varit på.. tycker att människorna är mkt trevliga där också! dudåå



2010-10-22, 13:15:57 URL: http://ampelos.se



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
bloglovin
Martin Bejerfjord

Skapa en profillänk