Varit på sjukhuset och grillat bort blodkärlen

2010-11-11, 11:41:22 / Kategori: Tolvans Vardag
Hejsan, jag mår piss nu!
Varit på sjukhuset imorse för jag blöder näsblod varje dag. Har bränt näsan 7 gånger tidigare och nu kände jag att nått mer kraftfullare behövs. Trodde att dom skulle använda en lite pinna som dom sätter i näsan så det bildas en skorpa över det sköra blodkärlet, men nu skulle dom göra ett större ingrepp.
Det började med att dom kollade i näsan med någon lampa för att se lite hur det såg ut, dom använda ett mikroskop efter för att se exakt vart jag blöder ifrån. Sedan framkallade dom så jag började blöda och kollade i mikroskopet igen...
Sen fick jag bedövning, men en konstig bedövning för det var en lång remsa som var nästan EN METER LÅNG, och jag överdriver inte. Trodde seriöst att dom skulle trycka ner den så den hamnade i munnen. Bedövningen rann ner i halsen så jag vart helt bedövad där med. Fick svårt att andas för det känns som halsen svullnade igen, men sjuksköterskan sa att det blir så men det är absolut inget farligt. När dom tog bort den långa remsan var det dags för ingreppet. Dom skulle grilla bort blodkärlen med elektrisk ström. Det såg ut som en pincett med stålsak längst fram. Ingreppet gjorde väldigt ont så jag fick mer bedövning med en spray som dom sprutade in, det rann ner i halsen med och smakade ruttna sopor så jag höll på spy!! Efter en rejäl dos med bedövning kunde dom fortsätta och dte kittlades mest så jag höll på nysa hela tiden och tårarna rann hela tiden tack vare det.
Jag var omringad av fyra personer, två läkare och två sjuksköterskor. Kändes konstigt att bli urtittad men sjuksköterskorna avr väldigt trevliga och bra att få mig lugn.

Trodde jag skulle kunna åka tillbaka till skolan efter men doktorn sa att jag varken fick äta eller dricka på ett tag för jag var ju bedövad i halsen och då kunde maten/drickan hamna i lungorna. Får inte anstränga mig heller och mitt huvud värken som bara den!
Bloggar sen när jag mår bättre för nu måste jag gosa ner mig och vila. Skriv gärna nått snällt för jag behöver uppmuntras =/

linnea

det låter som att det gick bra tillslut iaf. skönt! så får vi hoppas på att den där behandlingen hjälper bättre än den andra. krya på dig! <3



2010-11-11, 18:22:54 URL: http://linneaaringskog.devote.se



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
bloglovin
Martin Bejerfjord

Skapa en profillänk