Fick se någon ta sitt sista andetag

2013-06-26, 14:29:19 / Kategori: Tolvans Vardag
Fick ha en ledig dag igår, så jag tog ledigt från bloggen med och dagens pass gick bra. Men när man vaknar på morgonen och vädret är kasst känns det inte särskilt motiverande att gå till jobbet. När jag kom dit så var det ett problem, finns två avdelningar jag är på och då frågade de om jag kunde byta pass med någon från den andra avdelningen för det är en som är väldigt dålig och skulle snart säkerligen somna in. De ansåg att jag är bättre på att hantera döden så jag böt passet och fick tillbringa mycket tid på morgonen hos den personen. Visste vem de var och det tog inte lång tid tills den tog sitt sista andetag och somnade in fridfullt, synd bara att den närmsta anhöriga inte hann komma dit när det skedde och sedan se hur jobbigt det var för den att se någon riktigt nära avlida.
Det kan vara väldigt jobbigt för många att hantera döden men när man vet att personen inte mått bra känns det skönt att den fått evigt frid nu. Fick även fixa ordning den avlidne tills begravningsbyrån skulle komma och hämta den. Efterråt fick jag beröm av personalen hur bra jag hanterade allt så lugnt utan att bryta ihop.
 
Så det var inte direkt det roligaste passet idag, ska jobba kväll imorgon sen ser jag fram emot 7 dagars ledighet :)



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
bloglovin
Martin Bejerfjord

Skapa en profillänk