Tromsö, där mina drömmar kommer gå i uppfyllelse

2013-01-04, 01:28:09 / Kategori: Tolvans Vardag
Försöker blicka framåt 6 månader, då sommaren är här och jag lämna Sverige för att flytta mig till vårt vackra grannland Norge till nordliga breddgrader.
 
Här ser ni vart Tromsö ligger.
Dock är inte det inte en öde stad, det bor ca 60,000 pers där. Finns en del att hitta på där, mysig stad med vacker natur omringat!
 
Jag reser dit i Juni månad om allt går som planerat. Vädret varierar en del men ni ska inte tro att det är kallt året runt bara för att det ligger så nordligt. Det kan bli upp mot 28 grader, det beror på att det går upp varma havsströmmar längs Norges kust. Därför bildas inte bl.a is under vintern. Så det går att bada vilket man inte kan tro, och inte är jag en badkruka heller ;)
 
Nått man måste göra är att ta sig upp på Storstein som är ett lite berg precis bredvid staden där man har den vackraste utsikten! Går att ta lift upp eller vandra.
Som ni ser är staden uppdelat i tre, en precis under berget, sen på ön och på fastlandet vid andra sidan ön.
 
Finns även en del sevärdheter, olika museum och byggnader.
 
Kanske ta sig ut på havet och kolla på valar?
 
Eller varför inte ta och fjällvandra och njuta av norrskenet som man kan se mycket av där uppe! Så tro inte att jag inte har nått att fota ;P
 
 
Men vi får se hur länge jag blir kvar där, tanken är att jag ska komma hem till julen. Men jag kanske inte trivs och åker hem tidigare, eller tvärtom att jag blir kvar och inte kommer hem igen??? Vem vet hur framtiden kommer se ut



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
bloglovin
Martin Bejerfjord

Skapa en profillänk