Syftet med människans liv är inte längre förökning

2012-03-29, 08:17:33 / Kategori: Åsikter/Synpunkter
När vi kommer till världen så föds vi som ett tomt blad, vi vet och kan inget om något. Vi vet inte vad som är vad och vad som är rätt/fel.
När våran art kom till, Homo sapiens, Så var vårat syfte att föröka oss, Utbreda oss, förnya oss för att överleva!

Idag, när människan nått 7 miljarder. Har vårat syfte gått överstyr! Jorden är överbefolkad, moder jord försöker utplåna oss så mycket som det går genom svält, torka, kyla, katastrofer etc...
Så betyder det att vårat syfte inte längre är att föröka oss? Kan vi skapa egna syften? Alla får en individuellt syfte? Varför säger du ni att att vara homosexuell/bisexuell är något onaturligt? Det finns ingenting som är rätt och fel med vilken läggning man har! Vi måste blicka framåt och se mot ljusare tiden, inte sträva efter perfektion. 

Att ha evigt och friskt liv utan några komplikationer under sin livstid låter som en framtidsdröm, Kommer det bli verkligt då?
Vi vill sträva efter evig ungdom, jag tänker själv på min egen situation. När jag var yngre gjorde man allt för att se ut och beté sig som äldre, man längtade till att bli äldre och självständig. Snart, när min ungdom har passerat kommer jag som de allra flesta, att bli yngre både på in- och utsidan. Vi ser oss aldrig som perfekta kreationer som våra föräldrar har skapat oss.

Vi måste utveckla våra tankar och sinnen till nya nivåer, inte fokusera på vad som är rätt och fel. Tänk som jag och låt naturen ha sin gång och flyt genom livet på ett moln!


Jamelia

Bra inlägg! sant skrivet. har intetänkt på det tidigare :)



2012-03-29, 11:13:22



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
bloglovin
Martin Bejerfjord

Skapa en profillänk