Den förflutna idrottsframgången

2012-03-18, 21:33:39 / Kategori: Skvaller
Många av er vet säkert att jag är motionera en del, mest på vintern när jag åker längdskidor. Många har sagt att jag borde tävla eller träna för något lag men jag har aldrig känt den lusten. Vill inte ha den pressen att prestera bra, jag motionerar bara för att må bra i kropp och själv, så jag behöver inget lag för att nå fram till det.
Innan jag sysslade med längdskidor så tränade jag fridrott åt Tierps IK. Jag började när jag var 10 och slutade när jag var 15 år, slutade för att jag tröttnade på det.

Jag lyckades ganska bra under de fem åren, jag var ganska kort då men hade mycket krut i benen. Jag tävlade i höjdhopp och längdhopp. I höjdhopp vann jag två tävlingar och kom tvåa en gång. I längdhopp vann jag en tävling och kom trea en gång. När konkurenterna såg mig såg de mig knappast som ett hot, vad kunde lilla jag åstadkomma? Trots det sopade jag mattan av dom och vann, det var en härlig känsla efterråt!

Om jag fick välja nu så skulle jag vilja träna skidskytte, riktigt häftig och spännande sport. Dock lite svårt för jag har ej tid och det finns ingen klubb i närheten. De flesta finns i norra sverige och det är inte värt resan...
Jag får nöja mig med längdskidorna på vintertid och rullskidor på resten av tiden ^^



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
bloglovin
Martin Bejerfjord

Skapa en profillänk