Sinnessjuka jävel som snodde min iphone!!!

2012-06-04, 16:11:32 / Kategori: Tolvans Vardag
Jadu, vilken dag ska ni veta! Kom nyss hem från brännbollen (Berättar mer och visar bilder strax).
Men dagen började inte så kul, ska berätta hela historian:

Jag och två kompisar var påväg som vanligt till skolan, men vi måste alltid byta buss för att komma ända in till Gävle, så på första bussen satt jag, mina kompisar + en man till. Jag ahde inga fickor på mina kläder så jag lag mobilen på sätet som jag annars aldrig brukar göra, när vi skulle gå av så tog jag med mig väskan bara. Vi gick av tidigare än mannen.
När jag sedan satt på bussen (Då hade den andra mannen hoppat på bussen lite längre fram) påväg till Gävle kom jag på att jag glömde mobilen på andra bussen, så jag fick låna min kompis mobil för att ringa till mamma som sedan ringde till bussföretaget som sedan kollade på samma buss som jag hade åkt med, men icke så fanns det någon mobil på bussen.
Plötsligt går mannen som satt på den tidigare bussen bak till mig där jag satt och frågade mig om han kunde få mitt mobilnummer, jag ifrågasatte de direkt vad han skulle med mitt nummer till? Man han envisades som att jag skulle skriva mitt nummer på hans mobil. Jag sa till på skarpen så han skulle förstå och han gick fram igen, sedan ringde mamma upp mig igen och frågade om jag visste om någon mer satt på samma buss som kunde tänkas ha tagit iphonen, och då var det bara en man att misstänka, sedan klingade allt till i huvudet och jag förstod att mannen hade tagit min mobil efter jag klivit av bussen före han, och nu ville mannen ha mitt nummer för att låsa upp mobilen (Jag hade lösenordskydd som tur är).
Jag och en kompis gick då av vid samma busshållplats som han och frågade om han visste vart min mobil var eftersom han var den enda som kunde ha sett den, han svarade nej. Då ställde vi han mot väggen och sa att vi vet att han tagit min mobil, han sa nej igen bara sedan gick han på i en väldig fart, vi gav inte upp och följde efter honom och försökte prata med honom men han ignorerade oss, sedan  försökte han gå ifrån oss och gick in på arbetsförmedlingen, vi ställde oss utanför och väntade på han, sen gick han fort därifrån och vi sprang efter och då gick han in på en hälsocentral och vi väntade utanför. Då blev jag riktigt arg och ringde polisen, för första gången i mitt liv!
Polisen kom och jag fick förklara vad som hänt och den ena polisen gick in till centralen och letade efter mannen medans jag fick stå utanför och vänta, sedan sa polisen där inne till polisen där ute vid oss att han funnit mannen och han hade min mobil. Ni fattar inte hur överlycklig jag blev och vi fick göra en anmälan och mobilen fick jag äntligen tillbaka igen!!!

Och nu är det dags för er att veta vem mannen är så jag kan hänga ut han.
Bor: Långsand
Ålder: 25-30 år
Längd: ca 180cm
Etnicitet: Halvsvensk (Typ 25% baltiskt?)
Utseende: Skäggstubb, brett mellan ögonen, ser ut som en p*dofil, har "inte alla hästar hemma", konstig och tom blick.


Det jobbiga är att jag garanterat kommer få se han på bussen igen...



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
bloglovin
Martin Bejerfjord

Skapa en profillänk