Vad sker just nu?

2012-12-03, 20:32:55 / Kategori: Tolvans Vardag
(Såhär ser jag ut just nu efter min lilla resa till Egypten)
 
Jaa det var ju flera månader sen jag skrev här sist, en del följer mig på facebook så det har ganska bra koll vad som händer just nu. Men skriver inte så utförligt där så nu ska jag fördjupa mig lite i mitt liv, så bäst att ni sätter på er läsglasögonen annars kan det bli jobbigt ;)
 
Hmm.... Om man ska blicka över sitt liv sitt liv då? Just nu är jag färdig undersköterska, jobbar lite då och då när behoven finns på ett äldreboende i Älvkarleby. Kanske inte mitt drömjobb direkt, men jag får en inkomst som behövs om jag ska kunna leva ett bra liv.
Jobbade tidigare på akutvårdsavdelningen på Gävle sjukhus i 8 veckor tidigare i höstas, försökte få stanna kvar där men bemanningen är på bråkhumör och tar inte in så många nya personer innan årskiftet, så det rekommenderar mig att återkomma 2013. För det är ju där som jag verkligen vill jobba, på ett sjukhus. På en avdelning där det finns mycket variation och där det händer nått nytt varje dag och kunna känna att man rädda/hjälper en människa. Man får liksom mer värde på sitt liv när man kan hjälpa andra. Jag besitter ändå mer kunskaper än vad många tror, och jag har lärt mig otroligt mycket under mina 18 veckor sammanlagt på sjukhuset. Tråkigt bara när man inte får jobba när man verkligen vill det...
 
Men ingen idé att sura över det, för om ni minns tillbaka förut när jag skrev om att jag ville så gärna flytta till Norge? Nu är det så att den drömmen kommer slå in till sommaren 2013, jag har kommit i kontakt med ett företag som heter NursePartner, de hjälper vårdpersonal över till Norge så de får jobb, boende, försäkring etc.
Har snackat en del med dem och jag finns nu "under bearbetning" så allt ska bli fixad tills sommaren, då jag fått 1 års jobberfarenhet inom vårdyrket som de krävde för att kunna skicka iväg mig till vårt vackra grannland! :)
Vart flyttar jag då? Jo till fina Tromsö som ligger fyhelsike långt upp i Norge, tänk er allra högst upp i Sverige som man kan komma, i den breddgraden vid norska sidan ligger Tromsö, en stad med ca 60,000 inv. Och omringad av vackra berg och vatten. Dock är det inte lika kallt där uppe som det är i Sverige när man kommer norrut, det beror på att varma golfströmmen från Mexico åker hela vägen därifrån upp till norra Norge, så vädret där är behagligt och inte allt för kallt! Språket är även lättare att förstå när man kommer norrut, tur för mig ^^
Kommer inte heller åka dit alldeles själv, tar med mig två kompisar från min gamla skola som är undersköterskor med, om de inte nu backar ut?!?!! Aja jag åker dit vilket som, Nothing can stop me!!!
Måste passa på att åka dit nu när jag inte är bunden till nått, bor ju fortfarande hemma, har ingen partner, inget fast jobb. Så vad kan hindra mig?
Men vi får väl se om jag trivs där eller inte, kan jag inte svara på nu. Vem vet jag kanske kommer hem efter en vacka bara, eller så blir jag kvar där permanent? Den tanken gillar inte många, inte jag själv heller om jag ska vara ärlig. Men kanske jag hittar min livs kärlek där eller får nya kompisar där som gör att jag vill stanna. Ödet som bestämmer :)
 
Jaa ska vi avsluta detta kapitel nu, tror ni redan tröttnat på mina inte så underhållande inlägg x) Finns säkert fullt med stavfel, orkar inte läsa igenom så det bjuder jag på!
 
Hörs!



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
bloglovin
Martin Bejerfjord

Skapa en profillänk