Kryssning, mössa och tenta

2011-09-22, 18:07:53 / Kategori: Skolan
Idag ahr det varit en ovanligt bra dag för att vara torsdag, brukar annars hata torsdagar för dom är sega och man vill bara att dagen ska ta slut.
kl 8 på morgonen skulle vi från klassen träffas i aulan för att prova studentmössa. Självklart tog man  det bästa. Mössan är gjord av kashmir med swarkowski sten frampå omringat av äkta guld! ;) köpte även till tuta och mobilficka som kan vara bra, priset är oviktigt för allt detta ^^
Studentkryssningen är även bokat och jag komemr dela hytt med Maja, Hannah och Lisa. Tråkigt nog är bara jag singel av oss fyra så det blir bara jag som kan dra hem någon i hytten, haha nejdå

Hade även salstenta idag i svenska B och samhällskunskap, vi har jobbat med ett temat som satt ihop med båda kurserna. temat var "Utopi och Dystopi", säger det er nått? det gjorde det inte för mig heller. Men utopi kan man kortfattad skriva att det är drömsamhälle som är felfri och dystopi är tvärtom, ett mardrömssamhälle. Men vi kunde inte bara hitta på och välja ett av dom två ämnerna. Utan vi fick inriktna oss antingen på övervakning av samhället eller genmanipulation. Jag valde övervakning och det gick mycket bättre än vad jag trodde!
Funderar på att visa mitt arbete här så kan ni läsa det, mitt arbete innehöll en dyster berättelse och sen diskussion.

Aja det vart lite text i detta inlägg ovanligt nog haha



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
bloglovin
Martin Bejerfjord

Skapa en profillänk