R.I.P Kameralinsen ='(

2011-05-02, 20:14:17 / Kategori: Tolvans Vardag
Åååh jävla fucking naturen som snott min kameralins. Var ute nyss på en fototur och när jag hade hoppat över en bäck märkte jag att linsen var borta. Så det fanns tre teorier vart den kunde tagit vägen, antingen tappade jag den innan jag hoppade, eller i bäcken som jag hoppade över, eller på andra sidan bäcken när jag landade. Kollade super noga på alla tre ställen, den kunde ju bara lega under ett litet område så det borde inte varit så svårt? Men så blev det inte, letade i typ 45 minuter. För javet att kameralinsen har en förbannelse, och jag skojjar inte! I höstas när jag var i turkiet tappade jag den MELLAN en hissen och dörren, så den ramlade ner under hissen. Det avr kanske en glipa på 1 cm så jag hade jävligt otur att den hamnade mellan där. Vi fick be personalen leta efter den, och rätt som vi hade låg den under hissen och jag fick tillbaka den i normalt skick.
I somras när jag åkte skidor märkte jag att min lins var borta igen....så jag fick åka tillbaka och leta efter den, hade ju åkt flera kilometer så det var inte det lättaste. Som tur var hittade jag den halft insnöad längs vägkanter vid en kohage x)
Och nu var den borta igen, ska jag ha samma tur att hitta den?



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
bloglovin
Martin Bejerfjord

Skapa en profillänk