Tänndalen - Fredags

2011-03-21, 18:17:03 / Kategori: Tänndalen 2011
I fredags uppe i fjällen åkte jag slalom för första gången i mitt liv (Ni kan se videon i tidigare inlägget). Så otroligt kul och jag ska åka till kungsberget med de som hänger med innan säsongen är slut! Dom andra beundrades av mitt mod och förvånades hur jag kunde åka så bra fast det var första gången, antar att det har med min skidvana att göra och att jag är expert på att härma (Syftar på hur proffsen gör på tv).


Slalombacken för oss nybörjare, åkte högst uppe redan efter andra åket (Åkte första längst nere för att känna på).


Vilken snygging ;)


Ellen fick lära mig i början hur man gjorde, men i slutändan var det jag som fick pusha på henne att våga åka lite snabbare och i brantare backar x)


Moi


De backarna jag åkte i början gick först brant, sen platt och sen brant igen. Åkte först upp till mitten och åkte mycket därifrån, men sen vågade jag mig upp ända högst uppe (Vilket slutade med störtlopps åkning i 70 km/h)


Här ser ni som bevis hur jävla brant och långt ner det var från toppen ner till huserna där nere, blev bara tre åkningar därifrån!


Fest bilder från kvällen kommer snart!



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
bloglovin
Martin Bejerfjord

Skapa en profillänk