Supermånen väntas orsaka stora problem (Redan hänt 2 saker)

2011-03-12, 16:21:05 / Kategori: Miljö & Vetenskap

Vet inte om alla har läst om "supermånen". Våran måne kommer den 19 mars vara närmare jorden än den varit på 19 år. Vi vet redan vad fullmåne i vanliga fall kan orsaka, men nu väntas värre saker som:  orkaner, tsunamis och jordbävningar. Månen har redan sin påverkan nu och kommer ha det flera veckor efteråt med. Jordbävning och tsunami har redan drabbat jorden, men det var i Japan och drabbade även länder runtomkring. Vi får även räkna med galna djur, galna människor och galet väder. Jag har själv pluggat och studerat månen mycket genom åren, är så facinerad av den! Men javet hur ointresserade ni är så därför skrivs det sällan nått här, finns mycket ni inte vet om mig ;)
Vi i sverige kommer inte påverkas så mycket av detta, men de mer känsliga områderna kan det hända saker. Skulle vara kul om nått kunde hända här, typ ett litet jordskalv. Fast vi ska vara glada att vi har det så bra här.
Jag tänkler stå beredd med kameran runt 19 mars för att fota månen (Om nu jag har tur med vädret så det är klart på himlen).



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
bloglovin
Martin Bejerfjord

Skapa en profillänk