Vi måste ändra på attityden!

2011-01-26, 15:59:06 / Kategori: Åsikter/Synpunkter
Fick sluta tidigt idag, 13:15! blev mycket tidigare än tänk. Kom hem för ett tag sen men åkte skidor och tog en liten fototur innan solen gick ner. Väldigt härligt att åka skidor och fota i solnedgången. I skolan hade vi först samhäll, där fick vi prata om reklam som vi valt och jag valde den otroligt irriterande coca cola zero reklamen ;S Men det avr lätt att diskutera den, finns mycket att säga om deras budskap. Efter allt snack blev det än oväntad seriös svenska lektionen, våran lärare var väldigt besviken på våran klass beteende. Jag blev själv, som många andra, chockade över att höra detta. Tydligen har flera personer vid flera olika tillfällen pratat med läraren att han/hon känt att stämningen varit dålig, blivit mobbad, kränk osv....
När jag tänkte efter lite var jag inte så chockad, stämningen i klassen har blivit mycket sämre än innan. i 1an var allt bra och alla höll ihop. nu har det blivit väldigt grupperat och det märkte jag tidigt. men jag skulle inte ha en chans att ändra tillbaka allt. Dolda konflikter kan uppstå som inte alla märker. Javet två, den ena är löst och den andra kan inte jag lösa utan hjälp från andra. Ingen klass är bästisar med alla från klassen, det går inte att umgås med alla men jag tycker det är tråkgit att det ska sluta såhär. Även om jag inte umgås med alla vill jag inte hata eller vara ovän med någon. Det kommer krävas en del uppoffrinagr av klassen för att lösa detta problem. När jag slutar tvåan och ska ha sommarlov vill jag längta efter klassen!

And that´s it

matilda

nemas probelemas!

hur är läget med dig? =)



2011-01-26, 17:45:32 URL: http://mattewiklund.blogg.se/

matilda

Det är toppenbra! Jag fick min första beställning på en tavla igår, vilket var sjukt kul! =)



2011-01-26, 17:56:45 URL: http://mattewiklund.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
bloglovin
Martin Bejerfjord

Skapa en profillänk