Snack med fyllo gubbe + Gloende tjejer = Förstört min dag

2011-01-20, 17:45:16 / Kategori: Humor
Jag är inte på bästa humör just nu, kom hem lite tidigare än väntat. orkar inte snacka om skolan nu utan jag tänkte dela mig av min bussresa hem som inte blev så lyckad.
När jag stod i Gävle och väntade på bussen var det en man i 30 års åldern som var alkohol påverkad och frågade några vilken buss som gick till skutskär. Sen när jag satt mig på bussen satt han sig bakom mig och det stank sprit som fan, hörde hur han öppnade en öl och jag försökte ignorera han med musik. 5 minuter senare kände jag hur någon pickade mig på huvudet och jag kollade bak vad fyllot ville. såhär löd våran första konversation:
Jag: aah?
Fyllot: Visst är det här bussen till skutskär (Med en sån den alkholpåverkad röst)
Jag: Jaa det är det
Fyllot: Hur vet jag när jag ska av?
Jag: Vart ska du då?
Fyllot: Skutskär
Jag: Jaa det förstod jag men vart i skutskär?
fyllot: jamen vart ska jag gå av i skutskär då? det är ju så stort?
jag: jag kan inte hjälpa dig om du inte vet vart du ska någonstans
fyllot: vart ska du gå av?
jag: skutskär centrum
fyllot: då går jag också av där


(Sen ringer han upp sin andra fyllekompis och säger att han går av vid skutskär centrum)

5 minuter senare:
fyllot: stannar bussen automatisk?
jag: haha nej man trycker på en knapp (visar honom knappen)



ytterligare några minuter senare:
fyllot: år vi framme snart?
jag: om typ 10 minuter
fyllot: visst säger du till når du går av
jag: ja
fyllot: fan va snällt!




Väl framme i skutskär trodde jag att jag skulle bli av med han när jag klev av bussen. men sån tur hade jag inte. han stod kvar vid busshållplatsen vid mig.
fyllot: vart ligger systembolaget?
jag: (Pekar vart han ska gå)
fyllot: du sa ju att vi är i skutskär centrum?
jag: jaa? du är i skutskär centrum men systembolaget ligger däråt
fyllot: jaha



sen gick han iväg när hans två andra fyllekompisar mött han. sen kom min buss till gårdskär och jag trodde jag äntligen skulle få lite ro, men nejdå. satt mig längst bak och hade två tjejer lite längre fram. självklart skulle dom börja glo på mig och viska saker. hade lust att skrika saker men orkan fanns inte. som tur var gick dom av innan mig så jag fick några minuters vila.
Just nu ligger jag i soffan och ska ut nu på ett långt pass med skidorna!



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
bloglovin
Martin Bejerfjord

Skapa en profillänk