Lite politik snack...

2010-09-08, 09:38:09 / Kategori: Åsikter/Synpunkter
Sitter i skolan nu och skriver om politik, kände bara att jag ville ta en upp en sak.

Jag tycker mycket om ”Liberalism”, Man ska vara fri och ha yttrandefrihet. Man borde satsa mer på mänskliga rättigheter för alla får inte vara sig själv. Tänk på HBT (Homo, Bi, Trans) personer som får stå ut med allt skit för det samhället säger till oss att vara. Folk måste acceptera att alla är lika mycket värda, Sen har vi ju ett internationellt problem som t.ex. Afrika. Där är kvinnorna mycket underlägsna och männen styr mycket. Kvinnorna blir tvungna att könsstympa sig för att inte bli våldtagen. sjukt!
Känns som världen måste skärpa till sig. När ska världen mogna och klara av alla problem?


Bells

Bra fråga. Låt mig veta när du har ett svar :) Men jag håller med dig om att det är sjukt och att det är viktigt att vi har vår yttrandefrihet!



Nej, allt är inte bra -.- Som det korta inlägget som du kommenterade på, jag är sjuk..



Tack så mycket :) Fast egentligen är det inte så mycket, bara en bakgrund och ett foto :p Men tack iallafall! :D Jättekul att höra ^_^



2010-09-08, 10:39:35 URL: http://bellsb.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
bloglovin
Martin Bejerfjord

Skapa en profillänk