+ och - med att vara bisexuell

2010-05-16, 17:50:42 / Kategori: Tolvans Vardag

Min läggning medför ju både positiva och negativa saker...


Positivt med att vara bisexuell

- Jag har dubbelt så många att välja mellan. både killar och tjejor.

- Får en massa nya kompisar

- Får en bättre "relation" med mina tjejkompisar.

- Mycket mer uppmärksamhet (Det älskar jag!)

- Jag får inte lika mycket kritik som homosexuella.

- Finns inget taskigt eller kränkande ord. liksom "jävla bög" kan man säga till en homosexuell. men för mig? "jävla bi" eller? xD haha!


Negativt med att vara bisexuell


- Killkompisar försvinner (inte alla men vissa).

- Man får höra dåliga saker

- mobbare klassar en som homosexuell för att kunna vara taskig

- Vissa får svårt att acceptera mig...

- Folk missuppfattar och tror att bara för att man gillar killar så gillar man inte alla killar för det?

- Blir jag tillsammans med en kille är det svårare att skaffa familj


aja det finns säkert en massa som jag har glömt men ni fattar ^^


.




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
bloglovin
Martin Bejerfjord

Skapa en profillänk