Därför ska man inte ha blixt på i skymningen

2010-12-04, 14:30:00 / Kategori: Tolvan Tipsar
Ville bara tipsa er fotografer att blixten inte alltid är det bästa valet när det är mörkt. Man kan göra bilden mycket ljusare och finare på andra sätt. Nämnligen att ändra slutartiden som bilden tas på minst 5 sekunder. Är dte kolsvart ute ska man ha på 30 sekunder.
Visar er två exempel så ni förstår:


Den här bilden är tagen med slutartid: 4 sekunder. som ni ser är bilden ganska ljus och man tror att det är skymning.


Den här bilden är tagen vid exakt samma tillfälle, bara några sekunder efter förra bilden. Men nu har jag använt blixt och snabbare slutartid.

Vilken bild är finast?

Anonym

Heeej Martin ! :D

Du, vad har du för kamera? :) fattar ingenting av min canon 500d, hur ändrar man slutartid? :S haha help meee ! :D



2010-12-05, 14:47:40

Tolvan svarar

Hej!

Jag har en Canon EOS 1000D, om du inte är anonym så kan jag skriva till dig hur man gör :P



2010-12-05, 14:49:56



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?
bloglovin
Martin Bejerfjord

Skapa en profillänk